Maximera dina chanser till graviditet

Med ERA, ALICE och EMMA

photo-1542286322-b1241fe63a5f.jpg

ERA -Endometrial Receptivity Array
Genetisk analys för infästning av embryot

Nu kan vi erbjuda ERA-test som är en genetisk analys som anger tidpunkten för när ett embryo har högst sannolikhet att fästa i livmoderslemhinnan. Tidpunkten är unik för varje enskild kvinna, varför denna test ger möjligheten att hitta ett "implantationsfönster", där embryot har högst sannolikhet att fästa i livmodern. ERA är mest lämplig för den som har gjort flera misslyckade IVF-behandlingar trots embryon av god kvalitet, upprepade missfall eller vid äggdonation.

Hur går ERA-testet till?

Vi tar vi ett prov från slemhinnan i livmodern, som vi skickar på analys. ERA analyserar mer än 200 gener som bestämmer den optimala tidpunkten för infästning av embryot.

Pris ERA-analys:

13 000 kr inklusive ultraljud, provtagning, analys och svar.

Varmt välkommen att kontakta oss på Eliva Clinic för mer information och tidsbokning!

photo-1607126973973-3e5a30726298.jpg

ALICE - Analys av infektiös kronisk endometrit

ALICE upptäcker bakterier som orsakar kronisk endometrit för att förbättra patientens reproduktionsprognos. Kronisk endometrit drabbar upp till 30% av infertila patienter. Endometrit orsakar inflammation i livmodern, utan synliga symtom i de flesta fall. Kronisk endometrit är en ihållande inflammation i livmoder slemhinnan orsakad av infektion i livmoderhålan främst av bakteriepatogener som inte kan identifieras med konventionella metoder.

20% av infertilitet orsakas av endometriefaktorn. Problem med livmoderslemhinnan är en av de främsta orsakerna till infertilitet hos kvinnor.

ALICE är ett test som upptäcker patogena bakterier och rekommenderar adekvat behandling. Patogena bakterier orsakar kronisk endometrit, vilket är kopplat till implantationssvikt och återkommande missfall. I fall av upprepad implantationssvikt eller återkommande graviditetsförlust kan kronisk endometrit stiga till 66%.

ERA_Endometrium.jpg

EMMA - Endometrial Microbiome Metagenomic Analysis
Utvärdera din livmoderflora för en lyckad graviditet

EMMA är ett screeningtest för att utvärdera endometrium på mikrobiologisk nivå. 30% av infertila kvinnor har patogena bakterier.

EMMA indikerar endometriens mikrobiombalans och ger information om proportionerna av alla endometriebakterier, inklusive de som är kopplade till högre graviditetsnivåer. EMMA inkluderar också ALICE, som upptäcker patogena bakterier som kan orsaka kronisk endometrit.

Snabb och Säker Bokning

Ange ditt telefonnummer nedan!

Kontakta oss